Menu

Meestgestelde vragen

Pensioenen zijn best complex en we kunnen ons voorstellen dat je met vragen zit. We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet.

Onderwerpen

Nee, dit kan helaas niet. Bij BeFrank kan je alleen via een werkgever pensioen opbouwen. Hier gelden ook een paar regels voor. Zo moeten er minimaal 25 medewerkers in dienst zijn en meedoen aan de pensioenregeling. Je kan dus niet als zzp’er een contract bij BeFrank afsluiten. Ook niet als je al een rekening hebt bij ons.

Ja. Ook de premie die je zelf extra inlegt, stopt als je uit dienst gaat. Wij brengen deze premie namelijk in rekening bij je werkgever. Als je hier niet meer werkt, is dit niet meer mogelijk.

Nee. Helaas kan je (nog) niet individueel pensioen opbouwen bij BeFrank. Eindigt de arbeidsovereenkomst met je werkgever? Dan stopt ook de pensioenopbouw bij BeFrank. 

De beleggingen die je hebt tot je contract stopt, blijven we wel beheren. Dat doen we totdat je met pensioen gaat. En met de waarde van deze beleggingen blijven wij doorbeleggen.

Wij willen dat jij blij bent met onze dienstverlening. Altijd. Daarom horen we het ook graag als je niet helemaal tevreden bent. We zoeken dan samen naar een oplossing. Zo meld je een klacht.

BeFrank is een PPI. Dat betekent ‘premiepensioeninstelling'. Maar wat is
dat precies? Een PPI is een relatief nieuwe pensioenuitvoerder, naast
verzekeraars en pensioenfondsen. We voeren pensioenregelingen uit en
bouwen pensioenvermogen op. Maar we dragen het risico niet zelf. 
Een PPI zorgt voor de uitvoering van collectieve beschikbare
premieregelingen. Hierbij hangt de pensioenuitkering onder andere af van
het resultaat van beleggingen.

Via het werkgeversportaal geef je wijzigingen aan ons door. Denk aan medewerkers die in of uit dienst gaan. Of aan veranderingen in salarissen en parttimepercentages. Op het statusoverzicht zie je de status van je wijzigingen. Doen meer dan honderd medewerkers in je organisatie mee met de pensioenregeling van BeFrank? En moet jij als werkgever veel mutaties doorgeven? Dan kan je met je salarisadministratie aansluiten op onze pensioenaangifte (UPA). Zo geef je veranderingen nog makkelijker door. Mutaties worden automatisch verwerkt.

Op je werkgeversportaal vind je de nota's, de notaspecificaties, de juridische documenten (zoals het pensioenreglement en de uitvoeringsovereenkomst) en het deelnemersoverzicht.

Op het deelnemersoverzicht staan de NAW-gegevens van je medewerkers. Ook vind je hier hun pensioengevend salaris en het percentage van de pensioenpremie. Daarnaast zie je precies welke medewerkers wel of niet hebben ingelogd op hun persoonlijke pensioenpagina.

En wil je personeelswijzigingen doorgeven? Ook dat kan via je werkgeversportaal.

Nee, dit hoeft niet. Wij maken gebruik van de onbepaalde partnerregeling. Dit betekent dat tijdens het dienstverband het partner- en wezenpensioen verzekerd is, maar partner en kind(eren) hiervoor niet aangemeld hoeven te worden. Op het moment van overlijden of scheiden kijken wij vanuit de Basisregistratie Personen (voormalig GBA) na wie de partner en/of kinderen zijn. Wij nemen vervolgens contact op met de eventuele nabestaanden. In het pensioenreglement leest u in artikel 1 wie er onder de partnerdefinitie valt.

Secured By miniOrange