Menu

Meestgestelde vragen

Pensioenen zijn best complex en we kunnen ons voorstellen dat je met vragen zit. We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet.

Onderwerpen

Wij willen pensioen dichterbij brengen. Dat doen we door pensioenzaken helder en eenvoudig uit te leggen. En dat allemaal online. Want ook duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van onze missie.

Bij BeFrank leveren we de beste service voor een eerlijke prijs. We zetten de klant altijd centraal. Iedere werkgever krijgt een persoonlijke relatiebeheerder. Zo is er altijd één duidelijk aanspreekpunt bij vragen. 

Elke klant krijgt ook een eigen werkgeversportaal. Die is in het Nederlands en Engels beschikbaar. Hier zien je klanten alle werknemersgegevens, nota’s en facturen. Wijzigingen geven ze makkelijk en snel door. 

Daarnaast hebben alle medewerkers een persoonlijke pensioenpagina. Die openen ze op een desktop of via de app ‘Mijn Pensioen’. Zo hebben ze altijd en overal toegang tot hun pensioenzaken.

Bij BeFrank sluiten wij contracten met werkgevers die minimaal 25 medewerkers in dienst hebben. Offertes vraag je aan via het formulier op deze website of via info@befrank.nl.

Heeft je klant minder medewerkers? Dan is een offerte aanvragen helaas niet mogelijk.

Ja, bij BeFrank kunnen je klanten een nettopensioenregeling afsluiten voor werknemers die meer verdienen dan € 137.800 per jaar (2024). Deze werknemers betalen uit hun nettosalaris extra pensioenpremie. Of ze kunnen zich aanvullend verzekeren tegen het risico van overlijden en arbeidsongeschiktheid. Hiervoor bieden wij verschillende opties. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Medewerkers met een actief dienstverband ontvangen ieder jaar een UPO. Wij versturen het overzicht uiterlijk 1 oktober in het jaar ná het jaar waar de UPO over gaat. 

Hebben jij en/of je klant alle wijzigingen over het voorgaande jaar doorgevoerd? Dan vragen we je dat aan ons door te geven. Het liefst zo snel mogelijk na 1 januari. Na akkoord maken wij de UPO’s. Die versturen we altijd voor alle medewerkers in één keer. En plaatsen we op de persoonlijke pensioenpagina van de medewerkers. We informeren ze hierover per e-mail.

We vinden een goede samenwerking met jou als adviseur belangrijk. Daarom houden we de lijnen kort en de communicatie open. Zo bereiken we ons gezamenlijke doel: tevreden klanten. 

We werken samen met grote WFT-gecertificeerde actuariële bureaus, maar ook met de kleinere WFT-gecertificeerde advieskantoren. Samen met jou en je mensen bekijken we wat het beste is voor je klant. We overleggen altijd wie de klant bedient. En waar jij als adviseur jouw toegevoegde waarde kan laten zien. 

Ook in de communicatie naar deelnemers trekken we samen op. Tijdens de looptijd van een pensioenregeling betrekken wij je nauw bij adviesgevoelige veranderingen. Zo doe jij waar jij goed in bent, en wij waar wij goed in zijn.