Menu

Stappenplan pensioenaangifte: in 3 stappen aansluiten

Wil je klant aansluiten op de pensioenaangifte van BeFrank? Dan doorlopen we drie stappen. Hieronder leggen we per stap uit wat we doen.

Stap 1: Aansluiten pensioenaangifte

Samen met je klant en de salarissoftwarepartij bekijken we of je klant kan aansluiten op onze pensioenaangifte. Ook bespreken we vanaf welk moment we beginnen met de aansluiting. En of er iets gewijzigd moet worden in het pakket van de salarissoftwarepartij.

Verder bespreken we de administratieve inrichting van het pensioencontract van je klant. Tot slot maken we concrete afspraken over de aansluiting en de vervolgstappen.

Stap 2: Inrichten pensioenaangifte

De tweede stap: zorgen dat de pensioenaangifte werkt. Wat er dan gebeurt? Allereerst wisselen we een aantal gegevens uit. 

  • Je klant (of de salarispartij) krijgt van ons een samenvatting van alle belangrijke parameters van de pensioenregeling bij BeFrank. Deze informatie is nodig om de pensioenaangifte goed in te voeren in de salarissoftware.
  • Wij ontvangen van je klant graag:
    – Het aantal loonbedrijven
    – De loonheffingennummers
    – De contactpersoon voor de pensioenaangifte in de organisatie
    – Het nummer inkomstenverhouding van alle deelnemers

De salarissoftwarepartij verwerkt alle informatie in de software. En wij verwerken de pensioenaangifte in onze administratie. 

Daarna testen we de verbinding tussen de salarisadministratie en BeFrank. Ook checken we of alle gegevens goed zijn aangeleverd. Werkt alles volgens de afgesproken wensen en specificaties? Dan start de aanlevering van mutaties via de pensioenaangifte. Het algemene wijzigingsformulier vervalt dan.

Stap 3: Start pensioenaangifte

Vanaf nu begint de pensioenaangifte. Je klant uploadt de pensioenaangifte vanuit de salarisadministratie op hetzelfde moment als de loonaangifte. Beide documenten stuurt je klant naar ons op. 

Daarna verwerken wij de pensioenaangifte automatisch. Kunnen we gegevens niet verwerken? Dan laten we dat weten en vragen we of je klant een gecorrigeerde aangifte stuurt.

Interesse of vragen?

Wil je klant aansluiten op onze pensioenaangifte? Of heb jij nog vragen over de pensioenaangifte? Neem dan contact op met één van onze relatiebeheerders.