Mooie resultaten activatiecampagne jongeren

Bij BeFrank leggen we de lat hoog als het om activatie gaat. 80% van onze deelnemers logt in op hun persoonlijke pensioenpagina. Maar we vinden het nog belangrijker dat deelnemers zelf een beleggingsrisico kiezen dat bij ze past. Door onze Profielbepaler in te vullen zien zij eenvoudig welk beleggingsrisico dat is. Omdat we zagen dat jongeren dit minder vaak doen, hebben we in de zomer een campagne uitgezet. Daarin spoorden we juist deze jonge doelgroep aan hun beleggingsrisico te kiezen.

Zelfoverreding en fear of missing out
Jongeren weten dat ze bij BeFrank zelf keuzes kunnen maken. Maar nemen niet de tijd dit ook echt te doen. Maar als het om de financiën gaat, zijn jongeren zeker niet onverschillig. 70% van de beleggers is jonger dan 35 jaar. Deze twee inzichten leidden tot een activatiecampagne die uitgaat van de kracht van zelfoverreding en de fear of missing out. En dat werkte!

Een campagne om blij van te worden
Het doel was deelnemers tot 35 jaar te motiveren de Profielbepaler in te vullen en daarna een bewuste keuze te maken voor een beleggingsrisico. De campagne bestond uit een campagne op LinkedIn, een e-mailcampagne en een speciale campagnepagina. We hebben vooral veel gebruik gemaakt van video’s om zo beter aan te sluiten op de doelgroep. In vier weken tijd:

  • Een bereik van 24.514 jongeren op LinkedIn
  • 184.663 impressies op LinkedIn
  • werden 39.182 e-mails geopend
  • 6.240 persoonlijke pensioenpagina’s bekeken
  • en vulden 2.425 jongeren de Profielbepaler in en kozen zo bewust een eigen beleggingsrisico!

Wow! Wat een mooie resultaten. Dat smaakt naar meer.

Deelnemers bewuste keuzes laten maken
We hebben met deze campagne niet alleen veel jongeren geactiveerd, we hebben ook mooie inzichten opgedaan. Deze inzichten gebruiken we in onze verdere activatiestrategie. Uiteraard houden we je op de hoogte hoe we dit gaan doen.