Menu

Meestgestelde vragen

Pensioenen zijn best complex en we kunnen ons voorstellen dat je met vragen zit. We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet.

Onderwerpen

Een waardeoverdracht is helaas niet van de ene op andere dag geregeld. Het duurt een paar maanden voordat de waardeoverdracht klaar is. De reden? Je nieuwe pensioenuitvoerder is afhankelijk van je vorige pensioenuitvoerder(s). Die moet namelijk informatie opsturen. 

Heb je een waardeoverdracht aangevraagd? En wil je weten hoe het daarmee gaat? Dat zie je makkelijk en snel op je persoonlijke pensioenpagina.

Ja. Heb je geen actieve pensioenregeling meer bij BeFrank? Dan kan je bij je nieuwe pensioenuitvoerder een waardeoverdracht aanvragen. Wanneer wij de aanvraag ontvangen, maken we je pensioenkapitaal over naar je nieuwe uitvoerder.

Ja, dat kan. Je vraagt dan een waardeoverdracht aan. Dat doe je via je persoonlijke pensioenpagina. Onder het kopje Direct doen vind je de optie om een waardeoverdracht aan te vragen. Kan je oude pensioenuitvoerder om een bepaalde reden niet meewerken? Of je vorige werkgever? Dan informeren we je daarover. BeFrank werkt altijd mee aan een waardeoverdracht.

Ja, dat kan. Dit noemen wij een waardeoverdracht. Die vraag je aan via je persoonlijke pensioenpagina. Ga naar Wijziging doorgeven en klik op Waardeoverdracht

Als wij de waardeopgave van je oude pensioenuitvoerder hebben ontvangen, sturen wij je een offerte. Hierna besluit jij of je gebruik wil maken van waardeoverdracht of niet. 

Pensioen overdragen is niet altijd verstandig. Wil je weten of het in jouw geval slim is om te doen? Neem daarvoor contact op met een financieel adviseur. Die kan je vertellen wat in jouw situatie het voordeligst is.

Ja, dat kan. BeFrank is een online pensioenuitvoerder. Daarom leveren we alle informatie die je nodig hebt online. Maar we begrijpen dat sommige mensen het fijner vinden om communicatie via de post te ontvangen. Hier moet je werkgever wel toestemming voor geven. 

Hoe je dit wijzigt? Log eerst in op je persoonlijke pensioenpagina. Daar zie je bij Documenten het document Voorkeur informatievoorziening staan. Dit formulier vul je samen met je werkgever in. Daarna verstuur je het per e-mail of post naar onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je de informatie voortaan via de post krijgt.

Belangrijke informatie over je pensioen versturen wij altijd naar je e-mailadres. Het is handig als je je privé e-mailadres aan ons doorgeeft. Zo kunnen we alle belangrijke informatie aan je doorsturen. Ook als je van baan verandert. Je e-mailadres wijzig je op je persoonlijke pensioenpagina.

Alle informatie vind je op je Uniform Pensioen Overzicht (UPO). Het UPO van eerdere jaren staat altijd op je persoonlijke pensioenpagina, onder het kopje Documenten

Ben je dit jaar begonnen met werken? Dan is je UPO nog niet beschikbaar. De gegevens die je dan nodig hebt, vind je op je persoonlijke pensioenpagina:

  • Ga naar Wat gebeurt er bij… 
  • Klik op het kopje Overlijden. Daar zie je hoeveel partner- en wezenpensioen wordt uitgekeerd als je overlijdt vóór je pensioendatum. 
  • Hoeveel pensioenuitkering je ongeveer kan verwachten als je met pensioen gaat? Dat zie je onder het menu Pensioenplanner bij Hoeveel pensioen kan ik kopen.

Nee. Je hoeft de gegevens van je partner niet aan BeFrank door te geven. Wij werken namelijk met het ‘onbepaald partnersysteem’. Dat betekent dat wij zelf de gegevens van je partner opzoeken, als dat nodig is. 

Secured By miniOrange