Menu

Hulp bij inloggen met DigiD

Als werknemer log je in op je pensioenpagina met je DigiD. Lukt dat niet? Of heb je hulp nodig? Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen én handige video’s. 

Hoe kom je aan een DigiD?

Heb je nog geen DigiD-account? Vraag deze dan eerst aan bij DigiD. Bij je aanvraag geef je ook je telefoonnummer door. DigiD werkt namelijk met sms-controle. Op dit nummer ontvang je een code om in te loggen. Bekijk hier een filmpje over het aanvragen van een DigiD:

Inloggen met de DigiD app

Is je DigiD-account geactiveerd? Dan kan je ook gebruikmaken van de DigiD-app. Met deze app log je makkelijk en veilig in. Je persoonlijke gegevens zijn zo nóg beter beschermd. Een ander voordeel: je hoeft geen wachtwoord te onthouden. Alleen een pincode, die je zelf kiest. 

Wat heb je nodig voor de DigiD app?

Als je wil inloggen met de DigiD-app heb je een smartphone of tablet met iOs (10.0 of hoger) of Android (6.0 of hoger) nodig.

Waar download je de DigiD app?

Je downloadt de DigiD-app in de officiële AppStore (iOs) of in de Google Play Store (Android). Let op: voordat je de app kan gebruiken, moet je deze eerst activeren.

Hoe werkt de DigiD app?

  1. Open de website waar je wil inloggen.
  2. Kies voor ‘Inloggen met DigiD-app’.
  3. Voer je pincode in.
  4. Open je de website op je desktop? Neem dan eerst de koppelcode uit de DigiD-app over. En scan met je smartphone de QR-code op de website. Voer daarna je pincode in. Bekijk hier een filmpje over de DigiD app:

Inloggen zonder smartphone 

Heb je geen smartphone? Voeg dan je telefoonnummer toe aan je DigiD-account. Activeer daarna ‘inloggen met sms-controle’. 

Je krijgt dan een sms-code op je mobiele telefoon. Die gebruik je om in te loggen. Je kiest zelf of je de sms-code wil ontvangen als tekstbericht of als gesproken bericht. 

Inloggen zonder mobiele telefoon

Heb je alleen een vaste telefoon? Dan kun je in je DigiD-account aangeven dat je de sms-code als gesproken bericht wil ontvangen. Je wordt dan gebeld op je vaste telefoon. De sms-code wordt voor je ingesproken. 

Veelgestelde vragen

Ik woon in het buitenland. Kan ik inloggen met DigiD?

Ook in het buitenland kan je inloggen met de DigiD-app of met sms-controle. Zorg wel dat je deze manieren van inloggen vóór je vertrek toevoegt aan je DigiD-account. Heb je dat niet gedaan? Dan kan het zijn dat je een activeringscode moet ophalen bij een DigiD-balie in het buitenland. 

> Lees meer over inloggen in het buitenland op de website van DigiD

Ik kan niet inloggen met DigiD. Wat nu?

Alle pensioendeelnemers bij BeFrank hebben een Burger Servicenummer (BSN). Als je een BSN hebt, kan je in principe ook een DigiD aanvragen. Ook als je bijvoorbeeld in het buitenland woont. 

> Lees meer over hoe je een DigiD aanvraagt als je in het buitenland woont

Ik kan echt geen DigiD aanvragen. Wat zijn mijn opties?

Kan je niet inloggen met DigiD? Kijk dan of je kan inloggen met een Europees inlogmiddel.

> Lees meer over inloggen met een Europees inlogmiddel

Ik kan geen DigiD en geen Europees inlogmiddel aanvragen. Wat moet ik doen?

Kom je niet in aanmerking voor een DigiD? Of Europees inlogmiddel? En kan je dat bewijzen? Vraag dan een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aan. 

> Vraag een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aan 

Meer weten over inloggen met DigiD? 

> Ga naar digid.nl