Klanten geven BeFrank een 8,1
25 juni 2025

In april voerden wij een klanttevredenheidsonderzoek uit onder werkgevers en deelnemers over onze dienstverlening. Werkgevers gaven ons een 8,1 en deelnemers beoordeelden ons met een 7,5. We zijn enorm trots op deze score!
Zowel bij werkgevers als bij deelnemers zien we een stijgende lijn in de binding met BeFrank. Ook het beeld dat men heeft van BeFrank is over de jaren heen steeds positiever geworden. Voor deelnemers zijn heldere, transparante en vriendelijke communicatie en de goede ervaring met de digitale middelen hier de belangrijkste redenen voor. Ook de invloed die men heeft op de beleggingen speelt hier mee. Werkgevers geven aan dat de goede dienstverlening en de heldere pensioencommunicatie hier in de hoogste mate aan bijdragen. De NPS-score onder werkgevers is gestegen van +19 naar +25.
Betrokken deelnemers zijn positiever
Deelnemers zijn dit jaar bekender met het zelf bepalen van de beleggingsrisico’s via de Profielbepaler vergeleken met vorig jaar. Het invullen van de Profielbepaler lijkt een activerende rol te spelen die ervoor zorgt dat deelnemers zich meer betrokken voelen bij hun pensioen en bij BeFrank. Deelnemers die de Profielbepaler hebben ingevuld, zijn vaker promotors van BeFrank.
Keuzes in beleggen
In de spontane onderbouwing van de goede waardering voor BeFrank komt ook regelmatig naar voren dat men het fijn vindt zelf invloed te hebben op de beleggingen van het pensioen. 80% van de deelnemers waardeert het dat BeFrank verschillende beleggingsvormen aanbiedt (Passief, Actief en Duurzaam). Het aandeel deelnemers dat positief is dat BeFrank waar mogelijk duurzaam belegt is wel gedaald dit jaar. Bij werkgevers is dit gestegen.
Eenvoud en online tools
Bijna 80% van de deelnemers vindt dat BeFrank pensioen eenvoudig maakt. Dit komt vooral door de duidelijkheid van de online tools en de duidelijke communicatie. Ook werkgevers ervaren dat BeFrank pensioen eenvoudig maakt. Het werkgeversportaal wordt ook nog steeds goed beoordeeld.
“Door de duidelijke app kun je eenvoudig je pensioen bekijken en veranderingen volgen.”
Goed contact
Fijne communicatie, snel schakelen en prettige medewerkers zorgen voor werkgevers voor een positief beeld. Werkgevers ervaren gemak in het regelen van pensioenvragen door BeFrank en weten waar ze terecht kunnen. Het contact met de pensioencoach wordt goed gewaardeerd en ook de deskundigheid scoort hoog (93%).
Bereik communicatie stijgt
Het bereik van de communicatiemiddelen van BeFrank laat een positieve tendens onder deelnemers zien. De nieuwsbrief, de pensioenpagina en algemene website zijn vaker bezocht. Het PensioenPowerHour, een webinar over pensioneren, is dit jaar goed beoordeeld. Wel geeft de oudere doelgroep aan dat er nog meer voor hen relevante informatie gedeeld mag worden. Dat BeFrank deelnemers stimuleert om goed na denken over de financiële situatie na het pensioen is significant gestegen ten opzichte van vorig jaar. Ook werkgevers waarderen de nieuwsbrief goed.
“Ik vind het fijn om in nieuwsbrieven relevante onderwerpen in stukjes voorbij te zien komen.”
Aandacht voor de nieuwe pensioenwet groeit
Ongeveer driekwart van de werkgevers is hier al mee bezig, een stijging ten opzichte van vorig jaar. De nieuwsbrief is het kanaal van BeFrank waar veruit de meeste werkgevers over de nieuwe pensioenwet lezen. Dit zullen we ook blijven doen. Ook meer deelnemers zijn dit jaar bekend dat het pensioenstelsel gaat veranderen.
Wij verbeteren onze dienstverlening continu
De inzichten uit dit onderzoek, maar ook tussentijdse feedback helpen ons om onze dienstverlening steeds beter te maken! Wil je iets aan ons kwijt? Laat het ons weten!