Meestgestelde vragen

Er zijn geen resultaten gevonden voor je vraag.

Biedt BeFrank ook netto pensioenregelingen?

Ja, als werkgever kunt u bij BeFrank een netto pensioenregeling afsluiten voor uw werknemers die meer verdienen dan € 105.075 per jaar (2018). Zij hebben de mogelijkheid uit hun netto salaris extra pensioenpremie te betalen of zich aanvullend te verzekeren tegen het risico van overlijden en arbeidsongeschiktheid.Hierin bieden wij verschillende mogelijkheden. Neem contact op met uw relatiebeheerder voor meer informatie.

Welke informatie kan ik delen met nieuwe werknemers?

Als u uw werknemer heeft aangemeld voor de pensioenregeling sturen wij uw werknemer een startmail. In deze e-mail staat het rekeningnummer. In een aparte e-mail ontvangt de werknemer het wachtwoord. Op de persoonlijke pensioenpagina kan de werknemer het pensioenreglement, de uitvoeringsovereenkomst en meer informatie over de pensioenregeling vinden. In het portaal staat ook de Pensioen 1-2-3, waar in eenvoudige taal wordt uitgelegd wat de pensioenregeling inhoudt.

Moet ik de partner en/of kind(eren) van een werknemer aanmelden voor het partner-/wezenpensioen?

Nee, dit hoeft niet. Wij maken gebruik van de onbepaalde partnerregeling. Dit betekent dat tijdens het dienstverband het partner- en wezenpensioen verzekerd is, maar partner en kind(eren) hiervoor niet aangemeld hoeven te worden. Op het moment van overlijden of scheiden kijken wij vanuit de Basisregistratie Personen (voormalig GBA) na wie de partner en/of kinderen zijn. Wij nemen vervolgens contact op met de eventuele nabestaanden. In het pensioenreglement leest u in artikel 1 wie er onder de partnerdefinitie valt.

Wat doe ik als ik mijn inloggegevens kwijt ben?

Als u uw inloggegevens voor het werkgeversportaal kwijt bent, kunt u contact opnemen met ons. Dit doet u per e-mail via relatiebeheer@befrank.nl, of telefonisch via 020 – 562 11 00. Wij versturen dan een tijdelijk wachtwoord naar het bij ons bekende mobiele telefoonnummer.

Wat kunnen wij verwachten als ons pensioencontract met BeFrank eindigt?

Wij zijn u graag de jaren erna weer van dienst. Daarom nemen wij ongeveer zes maanden voor het eindigen van het pensioencontract contact op met u of uw pensioenadviseur. We bespreken dan de mogelijkheden. Mocht u eerder informatie willen, dan kan dat natuurlijk. Hiervoor neemt u contact op met uw relatiebeheerder.

Hoe kunnen werknemers hun vragen stellen aan BeFrank?

Uw werknemers kunnen altijd contact opnemen per e-mail via klantenservice@befrank.nl. Elke werkdag tussen 8:00 en 18:00 uur zijn we telefonisch bereikbaar op 020 – 562 11 00 en via WhatsApp op 06 23 30 1910.

Waarvoor gebruik ik het werkgeversportaal?

Op het werkgeversportaal vindt u de nota's, de notaspecificaties, de juridische documenten (zoals het pensioenreglement en de uitvoeringsovereenkomst) en het deelnemersoverzicht. Op het deelnemersoverzicht staan de NAW-gegevens, het pensioengevend salaris, percentage van de pensioenpremie en welke deelnemers wel of niet hebben ingelogd op hun persoonlijke pensioenpagina. Ook kunt hier eenvoudig personeelswijzigingen doorgeven.

Hoe geef ik mijn wijzigingen door aan BeFrank?

Via het werkgeversportaal geeft u wijzigingen aan ons door, zoals indiensttredingen, uitdiensttredingen, salariswijzigingen en parttimepercentages. Via een statusoverzicht ziet u de status van uw wijzigingen. U kunt ook de in- en uitdienst wijzigingen doorgeven als dit aangepast moet worden.Afhankelijk van de grootte van uw organisatie kunt u met uw salarisadministratie ook aansluiten op onze pensioenadministratie. Zo geeft u wijzigingen eenvoudig en automatisch door.