De ‘generatie van morgen’ over pensioencommunicatie

BeFrank
7 okt 2013

Wat zijn de wensen van 17-jarige ondernemers en studenten op het gebied van pensioen en communicatie? Wat is de ideale dienstverlening voor de klant van de toekomst? BeFrank vroeg 30 jonge ondernemers en studenten van TEDxYouth@Amsterdam wat zij belangrijk vinden aan pensioen en hoe zij daarover geïnformeerd willen worden.

Op dinsdagavond 17 september organiseerde BeFrank in samenwerking met TEDxYouth@Amsterdam een ‘Masterclass Pensioen’. De jongeren kregen uitleg over pensioen, hoe het pensioenstelsel werkt en waarom het belangrijk is om ook nu al over pensioen na te denken. Vervolgens gingen de jonge ondernemers en studenten aan de slag met een case. Hen werd gevraagd hoe zij het liefst communiceren, met welke middelen en hoe zij geïnformeerd willen worden over hun pensioen. De uitwerkingen van de verschillende teams werden uiteindelijk gepresenteerd aan elkaar en aan BeFrank.

Frank van Wessel, Marketing Manager bij BeFrank: ‘’Bij BeFrank doen wij zaken graag anders. Innovatief en modern. Wij laten ons graag inspireren door bedrijven buiten de branche. Ook jonge mensen geven we een stem en luisteren naar onze klant van vandaag en morgen. Wat kunnen we van anderen leren? Hoe zou pensioen en de pensioencommunicatie er in de toekomst uit moeten zien? Past de huidige vorm van communicatie nog wel in een tijd waarin we gewend zijn om te internetbankieren, te Skypen of bij Bol.com een eBook te bestellen?

Wij hebben met TEDxYouth@Amsterdam ‘de klanten van morgen’ een stem gegeven. De deelnemers hebben interessante en inspirerende ideeën gepitched. We gaan de ideeën verder uitwerken en onderzoeken hoe we met deze ideeën onze dienstverlening verder kunnen optimaliseren. De jonge ondernemers en studenten waren erg enthousiast. Wij kijken terug op een geslaagde avond.’’

Een videoverslag van deze bijeenkomst vindt u hier.