BeFrank winnaar ‘Beste communicatie van commerciële aanbieder’

BeFrank
11 mei 2012

Op donderdagavond 10 mei werden in het Scheveningse Kurhaus voor de zesde keer de Pensioen Bestuur & Management (PBM) Communicatieprijzen uitgereikt. De vakjury onder voorzitterschap van Ron van der Jagt, voorzitter beroepsvereniging voor communicatieprofessionals Logeion, kende de prijzen toe. De prijsuitreiking werd dit jaar verricht door Carola Schouten, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie en in 2011 gekozen tot Tweede Kamertalent van het jaar. “De meeste mensen hebben vrijwel geen kennis van pensioen maar maken zich wel zorgen. Daar ligt nog een geweldige communicatieve uitdaging”, aldus Schouten donderdagavond.

BeFrank won de prijs voor ‘Beste communicatie van commerciële aanbieder 2012’. Het maatwerk en innovatie van de communicatie woog zwaar evenals het effect dat er mee is bereikt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tweede Kamerlid Carola Schouten overhandigd de prijs voor ‘Beste communicatie
van commerciële aanbieder’ aan Folkert Pama, directievoorzitter van BeFrank.

De jury over BeFrank: BeFrank communiceert helder over pensioenopbouw, beleggingen, kosten en risico’s. Via eigen online portalen hebben werknemers inzicht in hun pensioen, wanneer zij dat willen. De unieke pensioenplanner geeft niet alleen inzicht in verwachte pensioenuitkering, maar ook in de mate van risico. Door vooraf helder te communiceren over de effecten van keuzes, zoals bijsparen, eerder stoppen met werken of juist het wijzigen van het risicoprofiel, is een werknemer in staat de juiste keuze te maken. BeFrank geeft aan dat het vooral van belang is of werknemers snappen wat zij lezen. Mooi voorbeeld is de startbrief die BeFrank heeft ontwikkeld van slechts 2,5 A4’tje in een uiterst begrijpelijke taal.

Verder introduceerde de ook in social media actieve PPI de online community ‘WeFrank’. Een online platform waar werknemers kunnen discussiëren over pensioen, hun ideeën suggesties tips en klachten kwijt kunnen. Het effect van de investeringen in heldere communicatie is groot. De Net Promotor Score, een indicator voor klanttevredenheid, is bij BeFrank 91%.

Folkert Pama, directievoorzitter van BeFrank nam de prijs in ontvangst.