Activatiecampagne onder jongeren van start

BeFrank
13 jul 2022

Met de komst van het nieuwe pensioenstelsel wordt activatie nog belangrijker. Bij BeFrank hebben we een inlogpercentage van 80%. Maar BeFrank legt de lat hoog en gaat een stap verder: naast inloggen vinden we het ook belangrijk dat deelnemers het beleggingsrisico kiezen dat bij ze past. En dat ze de Profielbepaler invullen. We zien dat vooral jongeren onder de 35 jaar hierin achterblijven. Met onze nieuwste campagne willen we jongeren aansporen hun beleggingsprofiel te bepalen.

Bewust beleggingsrisico kiezen
Een van die keuzes is het doorgeven van het beleggingsrisico dat past bij de risicohouding van de werknemer. Om de risicohouding te bepalen, doorlopen werknemers de Profielbepaler op hun persoonlijke pensioenpagina. Daarna kunnen ze een beleggingsrisico kiezen dat daarbij past.

Fear of missing out
Daarom zijn we een activatiecampagne gestart onder werknemers tussen de 21 en 35 jaar. We zetten daarbij in op de kracht van zelfoverreding en de fear of missing out. De campagne bestaat uit een campagne op LinkedIn en een e-mailcampagne. We versturen alleen e-mails naar werknemers in de doelgroep die hun Profielbepaler nog niet hebben ingevuld.

Het doel is jonge werknemers te motiveren de Profielbepaler in te vullen en daarna een bewuste keuze te maken voor een beleggingsrisico. Goed om te weten is dat ze hierbij af mogen wijken van het advies dat er uit de Profielbepaler komt. Je bepaalt bij BeFrank zelf welk beleggingsrisico je wil nemen met je pensioen. Wijkt een werknemer af? Dan sturen wij een keer per jaar een bericht om te checken of de werknemer het nog eens is met zijn of haar keuze.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier alvast een sneak preview van de campagne: