Zo blijf je ook op vakantie fit

BeFrank
22 jun 2019

Lekker eten, niet sporten, een biertje extra. Op vakantie gaan vaak alle remmen los. Zonde, want daarna ligt je conditie bij het vuilnis en ben je kilo’s aangekomen. Dat hoeft niet met deze full body work-outs, waarmee je in een mum van tijd je hele lichaam traint volledig in vakantiestemming.

Full body work out
Wat heb je nodig? Je lichaamsgewicht, een half uur vrije tijd en goede zin. Je kunt deze oefeningen overal doen. Op het strand, naast het zwembad, op je hotelkamer. De workout bestaat uit 8 oefeningen die je achter elkaar uitvoert. Pauzeer één minuut en herhaal de hele set met oefeningen nog twee keer. Er zijn diverse apps en video’s met instructies en oefeningen.
1. Air squats (3 x 14 herhalingen)
2. Push-ups (3 x 8 herhalingen)
3. Leg scissors (3 x 15 herhalingen)
4. Dippen (3 x 15 herhalingen)
5. Sit-up (3 x 15 herhalingen)
6. Mountain climber (3 x 15 herhalingen per been)
7. Walking lunges (3 x 10 herhalingen per been)
8. Shoulder taps (3 x 10 herhalingen per schouder)

Als je dit op elke vakantiedag volhoudt, blijf je op een makkelijke manier fit en in conditie.

Ga hiken!
Hiken is populair en eigenlijk altijd wel mogelijk, tijdens zonsopkomt op vakantie. Maar zeker in de vakantie kan je ook meerdere dagen doen over een wandeling om je doel te bereiken. Geen zin om alleen te gaan? Het kan ook zeer uitdagend zijn om te hiken met een groep, bijvoorbeeld als je van plan bent om een berg te beklimmen die op de route ligt van de wandeling. De tocht gaat in dat geval door bergachtige gebieden langs de vele wandelpaden. Dit wordt ook steeds meer aangeboden op populaire vakantie bestemmingen. In b.v. Mallorca zijn daar ook hikes die worden gecombineerd met zwemmen in grotten. Wissel hiken af met een lekker dagje op het strand of aan het zwembad.

Holiday Swims
Je kunt je vakantiebestemming prima ontdekken op je hardloopschoenen om lekker fit te blijven. Is dat niks voor jou? Neem een verfrissende duik voor een fijne zwemsessie en je hebt gelijk een full body workout te pakken. Bovendien is op veel vakantiebestemmingen het water aantrekkelijker om een duik in te nemen dan in Nederland. Don’t push it Zwemmen is behoorlijk intensief. Zeker wanneer je niet vaak zwemt, moet je het rustig opbouwen. Een half uurtje is dan al een pittige workout! Zwem niet teveel achter elkaar en pak wat rust tussendoor. Take it easy!

Have fun
Zorg dat je swim workout op vakantie leuk is. Wissel af en wees niet te streng voor jezelf. Daag jezelf ook uit om er een speelse training van te maken. Kies ijkpunten op de kant (bomen, strandpalen, ijscokarren) en maak opdrachtjes voor jezelf met bijvoorbeeld tempowisselingen. Neem de tijd om te rusten en om je heen te kijken. Geniet van de omgeving en dat je buiten in de zon zo’n heerlijke actieve plons kunt maken!

Hoe financieel fit ben jij?
Naast een gezond leven wil je ook een gezond pensioen. Door goed op de hoogte te blijven van de markt en hier fl­exibel op in te spelen houden we jouw pensioen in topconditie. Heb je al een pensioen bij BeFrank? Dan kun je op je persoonlijke pensioenpagina zien hoe jouw pensioen er voor staat en vind je de belangrijkste updates. Nog geen pensioen bij BeFrank? Vraag je werkgever naar de mogelijkheden.

button terug naar BeFit