Welke sport past bij jou?

BeFrank
16 feb 2017

Elk jaar scoort ‘ie samen met ‘stoppen met roken’ en ‘afvallen’ hoog op de lijstjes met goede voornemens: vaker sporten. Ben je toe aan iets nieuws of zoek je nog inspiratie? Vijf motiverende tips.

1. HIIT
In no-time in topconditie. Dat is de belofte van High Intensity Interval Training (HITT), waarbij je korte, intensieve trainingen afwisselt met korte rustpauzes. De totale trainingsduur bedraagt gewoonlijk een half uurtje.

2. Krachttraining
Met dank aan de vele #fitgirls en #fitboys op Instagram wordt er massaal gedroomd van een sterk en strak lijf, compleet met sixpack. Wie in de buurt wil komen van dat ideaal is het meest gebaat bij krachttraining met gewichten.

3.Trainen zonder apparatuur
Overal en op elk moment van de dag werken aan je gezondheid, zonder toestellen of ingewikkelde apps. Dat kan met bodyweight excercises: oefeningen waarbij je je eigen lichaamsgewicht gebruikt als weerstand.

4. Wearables
Dit wordt het jaar van de zogenaamde ‘wearables’, ofwel: technische snufjes die je helpen om efficiënter en uitdagender te sporten. Denk aan smartwatches, GPS-trackers, hartslagmeters en activiteitstrackers.

5. Personal Trainer
Voor veel mensen is een personal trainer dé oplossing. Niet alleen fungeert hij als stok achter de deur, hij helpt je ook om je doelen sneller te behalen. En dat zorgt er weer voor dat je makkelijker gemotiveerd blijft.

Hoe financieel fit ben jij?
Naast een gezond leven wil je ook een gezond pensioen. Door goed op de hoogte te blijven van de markt en hier fl­exibel op in te spelen houden we jouw pensioen in topconditie. Heb je al een pensioen bij BeFrank? Dan kun je op je persoonlijke pensioenpagina zien hoe jouw pensioen er voor staat en vind je de belangrijkste updates. Nog geen pensioen bij BeFrank? Vraag je werkgever naar de mogelijkheden.

 button terug naar BeFit