De top-4 voedingstrends van 2018

BeFrank
31 jan 2018

Vorig jaar waren we massaal in de ban van poke bowls, avocado’s en vergeten groentes. Dit jaar blijven we op de gezonde tour, maar we pakken het net even anders aan. De top-4 van hét voedsel in 2018.

#1 Plantaardige voeding
Steeds meer Nederlanders zullen van een eetpatroon met vlees, vis en zuivel overstappen op geheel of gedeeltelijke plantaardige voeding. Denk: vaker een groenteburgertje, amandelmelk in plaats van koemelk en véél groenten.

#2 Kurkuma
Superfoods maken plaats voor superpoeders. Met stip op één: kurkuma, een specerij uit de Indiase keuken dat je spijsverteringsstelsel gezond houdt, ontstekingen tegengaat en helpt om je bloedvaten schoon te houden.

#3 Zeewier
Sushi blijft onverminderd populair, maar krijgt concurrentie van iets wat eerder vooral als Japans bijgerechtje werd gezien: wakame salade alias zeewier. Bomvol eiwitten, smaakvol, caloriearm en multi-inzetbaar.

#4 Eetbare bloemen
Ze waren al een tijdje gemeengoed in chique restaurants, maar nu gaat ook de massa ermee aan de slag: eetbare bloemen zoals vlierbloesem, hibiscus en rozenblaadjes. Staat niet alleen leuk, ze zitten ook nog vol nuttige antioxidanten.

Hoe financieel fit ben jij?
Naast een gezond leven wil je ook een gezond pensioen. Door goed op de hoogte te blijven van de markt en hier fl­exibel op in te spelen houden we jouw pensioen in topconditie. Heb je al een pensioen bij BeFrank? Dan kun je op je persoonlijke pensioenpagina zien hoe jouw pensioen er voor staat en vind je de belangrijkste updates. Nog geen pensioen bij BeFrank? Vraag je werkgever naar de mogelijkheden.

button terug naar BeFit